Het weekend van 2-3 april was het weer tijd voor de strijd van het jaar! Op het Naaldenveld werd door de Scouts uit onze regio weer meegedaan aan de DSW (Districts Scouting Wedstrijden).

Vanuit Akersloot vertrokken er zaterdagochtend 2 patrouilles, de jongens tegen de meiden. Wie zou de eer hoog houden? Want vorig jaar hadden we de winst binnen gehaald. De meiden die vorig jaar gewonnen hebben, mochten er dit jaar bij de opening nog bij zijn, om te openen, en de wisseltroffee terug te brengen.

Daarna was het aan de Scouts zelf, en mocht de leiding alleen maar toekijken. De tenten moesten worden opgezet, er moest een heuse vlaggenmast gemaakt worden, om daarna aan de hike te beginnen.

Ofwel het was een druk weekend, waarvan dit maar de helft van de eerste dag was. Voor een verslag van het volledige weekend kan je het logboek van de Scouts terugzien. Deze staat op de site van de DSW.

Na een geslaagd weekend was er uiteraard ook een eindrapport door de jury, en bleek dat Scouting Akersloot er met de 7e en 9e plaats vandoor gegaan was. Ofwel, een hele goede prestatie! Waarbij de jongens toch net iets beter waren dan de meiden. ;-)